Cursuri de Formare

Materialele cursului de formare pot fi accesate de participanţi pe o platformă e-learning. Durata cursului este de 40 de ore şi pentru absolvire cursanţii au la dispoziţie trei luni. Platforma e-learning va putea fi accesată cu ajutorul calculatorului de acasă, al laptopului sau al dispozitivelor mobile, astfel fiecare va putea participa la curs în propriul său ritm, ţinând cont de propriul program şi cu ajutorul dispozitivului preferat. Cursurile cuprind 10 tematici şi acestea sunt concepute în aşa fel să ofere cunoştinţe care pot fi valorificate şi în practică.

Legislaţia în vigoare în România, aplicabilă mediului de afaceri

Modulul clarifică acele noţiiuni de bază care se referă la legislaţia ce guvernează mediul de afaceri în România, respectiv oferă informatii privind avantajele si dezavantajele diverselor forme juridice de organizare a afacerii. La finalul modulului participantii vor putea alege cea mai avantajoasă formă juridică pentru activitatea economică propusă.

Strategia de dezvoltare a afacerii

Acest modul va prezenta diferite modele de strategii prin studii de caz şi participantii vor cunoaste acele noţiuni de bază pe care fiecare antreprenor trebuie să le cunoască. La finalul modulului, fiecare participant va putea să-şi stabilească propria strategie pentru construirea afacerii sale.

Cunoştinţe financiare

Acest modul va clarifica noţiunile financiare de bază şi participanţii vor dobândi cunoştinţe practice cu ajutorul cărora la finalul modulului vor putea să previzioneze veniturile şi cheltuielile afacerii lor şi vor putea să-şi realizeze analiza performanţei financiare a firmei.

Analiza pieţei şi poziţionare

În cadrul acestui modul participanţii vor dobândi cunoştinţe în domeniul macro- şi microeconomiei, cu ajutorul cărora vor putea face o analiză eficientă a pieţei, a concurenţei, a punctelor tari şi a slăbiciunilor preconizate ale afacerii. La finalul cursului fiecare participant va putea să-şi aleagă în mod conştient locul propriului produs sau serviciu pe piaţă.

Cunoştinţe de marketing

În cadrul acestui modul, participanţii vor cunoaşte noţiunile de bază ale marketingului. La finalul cursului, fiecare viitor antreprenor va putea să decidă care sunt canalele de comunicare prin care să-şi promoveze în mod eficient afacerea, care este modul cel mai eficient prin care mesajul poate ajunge la grupul ţintă.

Abilităţi antreprenoriale personale

Pentru a deveni antreprenor de succes, nu este suficient ca persoana respectivă să posede cunoştinţe profesionale şi teoretice vaste într-un anumit domeniu. Este cel puţin la fel de important ca în diverse situaţii de comunicare şi de decizie să se descurce bine. Acest modul se concentrează asupra dezvoltării acelor abilităţi cu ajutorul cărora antreprenorul va putea argumenta şi convinge, respectiv va lua decizii mai efficient.

Resurse umane

Cea mai importantă condiţie a funcţionării eficiente a afacerilor este managementul resurselor umane. Participanţii la acest curs vor cunoaşte elementele de bază ale domeniului HR (resurse umane). Cum să alegem colegul potrivit? Cum să realizăm structura organizaţională? Cum să evaluăm performanţa colegilor de muncă? Acest modul dă răspuns – printre altele – la aceste întrebări.

Resurse materiale

Pentru demararea afacerii este nevoie şi de resurse materiale, nu doar de resurse umane. Acest modul ne oferă sfaturi practice pentru planificarea şi managementul resurselor materiale. Studiind acest subiect, participanţii vor fi în stare să decidă ce resurse materiale sunt necesare pentru demararea afacerii şi cum să gestioneze stocul şi activitatea de logistică.

Managementul afacerii

Acest modul clarifică acele cunoştinţe de management, care pun bazele sustenabilităţii pe termen lung şi funcţionării eficiente a unei afaceri. Participanţii vor putea alege la finele cursului acele principii de bază şi metode prin care îşi vor putea organiza activitatea propriei afaceri.

Dezvoltarea responsabilă a întreprinderii

Conform cerinţelor actuale, o întreprindere trebuie să ţină cont de principiul dezvoltării sustenabile. Astfel, acest modul clarifică elementele esenţiale ale unei afaceri responsabile. Scopul modulului este să integreze în activitatea afacerii această viziune, deasemenea clarifică modul în care o afacere poate contribui la rezolvarea unor probleme sociale şi de mediu.